CAMPUS GUANAJUATO
DIVISION DE CIENCIAS SOCIALES Y HUMANIDADES
DEPARTAMENTO DE LENGUAS

facebook twitter youtube buzzler

mapa-sitio

Dr. Troy Crawford Lewis

Profesor de Tiempo Completo Titular “A”

Fecha de Ingreso: 01/01/84                                  

Profesor Titular “A”                                             Nacionalidad: mexicana

Perfil PROMEP deseable vigente

___________________________________________________________________

Educación:

Licenciatura en Letras Españolas y Ciencias Políticas Latinoamericanas, University of SouthernOregon, titulado junio 1985, Ashland, Oregon.

Maestría en Administración con Especialidad en Finanzas, Facultad de Contabilidad y Administración, Universidad de Guanajuato, diciembre 1988, Pasante.

Maestría en Educación Especialización en TESOL, Instituto de Educación, University of London, titulado noviembre 1996.

Maestría en Relaciones Industriales Especialidad Desarrollo Organizacional, Facultad de Relaciones Industriales, Universidad de Guanajuato, Mayo 1998, tituladopor Excelencia Académica junio 2004.

Doctorado en Filosofía de Estudios de Lenguaje, University of Kent, Canterbury, titulado enero 2008. Tesis: ESL Writing in the University of Guanajuato: The struggle to enter a discourse community.

Libros y Capítulos:

Close-up (readingcomprehension), Editorial Ediciones Panorama, coautor, junio 1989.

The cultural rhetoric of ‘second language writing’ in EFL Writing in Mexican Universities: Research and Experience (Ed.) Saul Santos Garcia, Universidad de Nayarit Press (2010) ISBN 978-607-7868-12-5.

ESL Writing in the University of Guanajuato: The Struggle to Enter a Discourse Community, Universidad de Guanajuato (2010) ISBN 978-607-441-091-4.

• Employing a Heuristic Device for Literary Analysis in Second Language Writing in Alternative Methods for Undertaking Qualitative Research (Eds.) Irasema Mora Pablo and Douglas Goodwin, University of Guanajuato Press (2012) ISBN 978-607-441-205-5.

• The Story of Becoming a Second language Writing Instructor in Entering into the EFL Teaching Profession: Stories of teacher socialization in Mexico (Ed.) Martha Lengeling, University of Guanajuato Press (2013) ISBN 978-607-487-567-6.

• Creating an archaeological dig through dialogue for classroom ethnography in Collecting and Interpreting Qualitative Data: principles in practice (Ed.) Caroline Moore, (2013) Universidad de Guadalajara, ISBN: 978-607-9289-61-4.

Artículos:

Aplicaciones del disco láser en auto-aprendizaje, Network News, julio 1994 vol. 4 Consejo Británico, México, D.F. coautor

Growing Pains of a Self-Access Center in México, MEXTESOL Journal 23(1) ISSN 1405-3470, summer 1999. Coautor

Discourse Analysis and Business Writing, MEXTESOL Journal 23(2) pp.69-89 ISSN 1405-3470, 2000. Con arbitraje.

Integrating Cultures and Maintaining Ownership of Voice in Qualitative Research,Ten Years of Collaboration in ELT in Mexico, British Council pp.1-14, 2005. Con arbitraje

A Call for a Critical Perspective on English Teaching in Mexico, co-author, MEXTESOL Journal 30(2) pp.13-17 ISSN 1405-3470, 2006. Con arbitraje

Some Historical and Academic Considerations for the Teaching of Second Language Writing in English in Mexico, MEXTESOL Journal 31(1), pp. 75-90 ISSN 1405-3470, 2007. Con arbitraje

•The Rhetorical Conflict: Mexican Spanish vs. American English, Entreverando no. 11, Abril 2011, http://www.uv.mx/bbuvi/Revista011.pdf

•La enseñanza esencialista de redacción en inglés como segunda lengua, Entreverando no. 12, Julio 2011, www.uv.mx/entreverando/Revista12.pdf

•Educación Integral en un Mundo Globalizado: ¿Qué papel debe jugar una segunda o tercera lengua?, Memorias del Primer FORO Internacional Interdisciplinar y Espacios Sustentables, Universidad de Guanajuato, pp.702-705, septiembre 2011 ISBN 978-607-778-52-3.

Students and Teachers’ Reasons for Using the First Language Within the Foreign Language Classroom (French and English) in Central Mexico,PROFILEVol. 13( 2),. ISSN 1657-0790. Bogotá, Colombia, pp. 113-129 October (2011)

• The Classroom Conceptual Border Crossing: the essentialist interpretation of students’ second language identity in Qualitative research and Interpretation a selection of articles from the Third International Qualitative Research Conference(Eds.) Martha Lengeling, Irasema Mora Pablo and Jane Ashley, University of Guanajuato Press ISBN 9786074412086 (2012).

• From Contrastive Rhetoric towards Perceptions of Identity: Written Academic English in Central Mexico. Colombian Applied Linguistics Journal, Vol. 15(1) • Bogotá, Colombia June 2013 ISSN 0123-4641 (2013).

• Narrating Students Identity in Academic Writing. Approaches to Qualitative Research (Eds) Martha Lengeling y Irasema Mora Pablo, Universidad de Guanajuato Press (2013) pp.303-317, ISBN: 978-607-441-275-8.

Tesis Dirigidos:

•9 de licenciatura en enseñanza de inglés como segunda lengua

•1 de licenciatura en enseñanza de español como segunda lengua

• 24 de Maestría en enseñanza del español como segunda lengua

ESL Writing BLog

http://eslwritinginmexico.blogspot.mx/